RAKAN ELIT TS25

IAB & IPGM

  • Merancang strategi bagi membimbing sekolah
  • Menyediakan modul latihan
  • Membangunkan insturment untuk memantau keberkesanan amalan TS25
  • Membantu pihak sekolah menyediakan Program Intervensi Transformasi Sekolah (PInTaS)
  • Pelaporan kepada Jawatankuasa TS25 KPM.
  • Perbincangan berterusan dengan Rakan Pendidikan ELIT

JPN

  • Menyelaras TS25 peringkat negeri
  • Memberi sokongan pengurusan dan pentadbiran TS25
  • Mengawal pertukaran PGB di sekolah sepanjang tempoh 3 tahun mengikuti program TS25 dengan mendapat persetujuan daripada KPM
  • Menguruskan latihan kepada PGB/PK baharu bagi sekolah dalam TS25
  • Mewujudkan dan menggerakkan rangkaian TS25
    Menyelaraskan pelan tindakan pembangunan TS25
  • Menyelaras laporan prestasi sekolah TS25
  • Menyelaraskan pemantauan perlaksanaan program dan aktiviti

PPD

  • Memberi bimbingan sokongan dan bantuan kepada sekolah (Cth: dari segi pelaksanaan kurikulum, sumber manusia, kewangan dan lain lain)
  • Membantu perancangan pembangunan guru bersama sama PGB, GPK Pentadbiran dan Rakan ELIT IAB dan IPG.
  • Memantau perkembangan pelaksanaan Pelan Intervensi
  • Transformasi Sekolah (PInTaS) dan prestasi sekolah TS25
  • Merekod dan membincangkan isu-isu pelaksanaan.
  • Memantau kemajuaan, presyasi kewangan, pencapaian sekolah dan kepimpinan sekolah
  • Menyelaras pemantauan pelaksanaan program dan aktiviti
  • Merancang tindakan susulan dan menilai keberkesanan tindakan susulan
  • Menilai keberkesanan dan penambahbaikan berterusan.

SIP+ & SISC+

  • Merancang strategi bagi membimbing sekolah
  • Bimbingan berterusan SIPartner+ kepoda PGB/GPK, SISC+ kepada Ketua Panitia (Middle Leader)
  • Membantu pihak sekolah menyediakan Program Intervensi Transformasi Sekolah (PInTaS)
  • Pelaporan kepada Jawatankuasa TS25 KPM
  • Perbincangan berterusan dengan Rakan Pendidikan ELIT

PGB

  • Merancang Pelan Strategik sekolah jangka pendek dan jangka panjang (3 tahun)
  • Menetapkan matlamat dan hala tuju sekolah mengikut struktur sekolah mengikut struktur TS25
  • Merancang Pembangunan Profesionalisme Berterusan
  • Merancang Pemantauan dan Penilaian Pelaksanaan Program
  • Melaksana bimbingan, pemantauan menggunakan Sistem Pengesanan dan Penilaian
  • Melaporkan kepada PPD dalam urusan harian sek0lah ;
    • Perkembangan Pelan Transformasi Sekolah (PInTaS)
    • Status perbelanjaan kewangan sekolah
    • Perkembangan prestasi guru dan staf.

GPK

  • Melaksanakan peningkatan pedagogi guru bersama PGB dan rakan ELIT seperti berikut;
    • Merancang Pembangunan Profesionalisme Berterusan (Latihan) guru.
    • Merancang dan menyelaras Pelan Strategik sekolah jangka pendek dan jangka panjang (3 tahun).
    • Penyelarasan, pelaksanaan, pencerapan dan
    • Pemantauan dan penilaian pelaksanaan program sekolah.
    • Melaksana bimbingan dalam peningkatan pedagogi guru.
    • Melaksana pemantauan pengurusan kurikulum.
    • Membantu penyediaan bahan pelaporan yang berkaian dengan PPD