RAKAN ELIT TS25

IAB & IPGM
- Merancang strategi bagi membimbing sekolah
- Menyediakan modul latihan
- Membangunkan insturment untuk memantau keberkesanan amalan TS25
- Membantu pihak sekolah menyediakan Program Intervensi Transformasi Sekolah (PInTaS)
- Pelaporan kepada Jawatankuasa TS25 KPM.
- Perbincangan berterusan dengan Rakan Pendidikan ELIT
JPN
- Menyelaras TS25 peringkat negeri
- Memberi sokongan pengurusan dan pentadbiran TS25
- Mengawal pertukaran PGB di sekolah sepanjang tempoh 3 tahun mengikuti program TS25 dengan mendapat persetujuan daripada KPM
- Menguruskan latihan kepada PGB/PK baharu bagi sekolah dalam TS25
- Mewujudkan dan menggerakkan rangkaian TS25
Menyelaraskan pelan tindakan pembangunan TS25 - Menyelaras laporan prestasi sekolah TS25
- Menyelaraskan pemantauan perlaksanaan program dan aktiviti
PPD
- Memberi bimbingan sokongan dan bantuan kepada sekolah (Cth: dari segi pelaksanaan kurikulum, sumber manusia, kewangan dan lain lain)
- Membantu perancangan pembangunan guru bersama sama PGB, GPK Pentadbiran dan Rakan ELIT IAB dan IPG.
- Memantau perkembangan pelaksanaan Pelan Intervensi
- Transformasi Sekolah (PInTaS) dan prestasi sekolah TS25
- Merekod dan membincangkan isu-isu pelaksanaan.
- Memantau kemajuaan, presyasi kewangan, pencapaian sekolah dan kepimpinan sekolah
- Menyelaras pemantauan pelaksanaan program dan aktiviti
- Merancang tindakan susulan dan menilai keberkesanan tindakan susulan
- Menilai keberkesanan dan penambahbaikan berterusan.
SIP+ & SISC+
- Merancang strategi bagi membimbing sekolah
- Bimbingan berterusan SIPartner+ kepoda PGB/GPK, SISC+ kepada Ketua Panitia (Middle Leader)
- Membantu pihak sekolah menyediakan Program Intervensi Transformasi Sekolah (PInTaS)
- Pelaporan kepada Jawatankuasa TS25 KPM
- Perbincangan berterusan dengan Rakan Pendidikan ELIT
PGB
- Merancang Pelan Strategik sekolah jangka pendek dan jangka panjang (3 tahun)
- Menetapkan matlamat dan hala tuju sekolah mengikut struktur sekolah mengikut struktur TS25
- Merancang Pembangunan Profesionalisme Berterusan
- Merancang Pemantauan dan Penilaian Pelaksanaan Program
- Melaksana bimbingan, pemantauan menggunakan Sistem Pengesanan dan Penilaian
- Melaporkan kepada PPD dalam urusan harian sek0lah ;
- Perkembangan Pelan Transformasi Sekolah (PInTaS)
- Status perbelanjaan kewangan sekolah
- Perkembangan prestasi guru dan staf.
GPK
- Melaksanakan peningkatan pedagogi guru bersama PGB dan rakan ELIT seperti berikut;
- Merancang Pembangunan Profesionalisme Berterusan (Latihan) guru.
- Merancang dan menyelaras Pelan Strategik sekolah jangka pendek dan jangka panjang (3 tahun).
- Penyelarasan, pelaksanaan, pencerapan dan
- Pemantauan dan penilaian pelaksanaan program sekolah.
- Melaksana bimbingan dalam peningkatan pedagogi guru.
- Melaksana pemantauan pengurusan kurikulum.
- Membantu penyediaan bahan pelaporan yang berkaian dengan PPD